Organisering

Korpsstyret

Funksjoner Ansvarsområde Aktiviteter Kontakt for
Styreleder
Leder styret
Arbeidsgiveransvar for dirigentene
Kontakt mot kommunen, skolene, korpsforum og NMF (forsikring og rapportering)
Oppfølging av politiattester
Drift av systemer:- Epost og nettside, Styreportalen, OneDrive, Spond. 
Årsmøte
Styremøter
Valgkomité
Rekrutteringskomite

Materialforvalter Innkjøp av instrumenter
Søknader om økonomisk støtte
Oversikt over instrumenter og noter
Instrumentrotasjon
Vedlikehold og reparasjoner
Instrumenter til arrangement og turer
Har nøkkel til Skui skole
Rigg-gruppa
Økonomiansvarlig Regnskap og budsjett
Fakturering av kontingent og egenandeler
Post/postnøkkel
Dugnad: Juletrær
Dugnad: Søppelplukking
Lotterikomité
Loppekomité
InformasjonsansvarligAll felles informasjon eksternt og til foreldre/musikanter.
Referater fra styremøter
Årsrapport til årsmøtet
Adm. av elektronisk dokumentarkiv
Programkomite
Uniformskomite

Programkomité

Funksjon Ansvarsområde Aktiviteter Kontakt for
KorpslederHovedkorpset:
- Korpsvakter
- Terminliste (sosiale og musikalske aktiviteter)
- Tillitsvalgte
- Dirigent
- Informasjon til foreldre
Vinterseminar
Vårkonsert
Marsjøvelser
17. mai
Sommertur
Høstseminar
Høstkonsert
Mesterskap
Turkomite
Arrangementskomite
Aspirantleder Aspirant- og Juniorkorpset
- Korpsvakter
- Terminliste (sosiale og musikalske aktiviteter)
- Dirigent
- Informasjon til foreldre
- Kontakt mot musikkskolen
Vinterseminar
Vårkonsert
Marsjøvelser
17. mai
Sommertur
Høstseminar
Høstkonsert
Mesterskap
Turkomite
Rekrutteringskomite
Musikkskolen
DirigenterInstruktører og vikarer
Repertoar
Gjennomføring av musikalske aktiviteter
TillitsvalgteSosiale aktiviteter og miljø
Repertoar

Øvrige komitéer

Komité
Beskrivelse Kontakt i styret/programkomité
Valgkomité Valgkomiteen består av 2-3 personer.
Medlemmene velges for 2 år.
Komiteen konstituerer seg selv etter beskjed fra styreleder.
Valgkomiteen er en uavhengig komité, som på selvstendig grunnlag skal innstille valgbare kandidater til tillitsverv etter Skui og Emma Hjorth skolekorps vedtekter § 4.4
Styreleder
UniformskomitéUniformskomiteen består av 2 personer.
Medlemmene velges for 2 år.
Komiteen har ansvar for uniformen og at denne brukes etter reglementet.
Komiteen konstitueres etter årsmøtet.
Informasjonsansvarlig
LotterikomitéLotterikomiteen består av 2 personer.
Medlemmene velges for 2 år.
Komiteen konstitueres etter årsmøtet.
Komiteen har ansvar for å lede gjennomføring av lotterier gjennom året. Det er tradisjon å arrangere lotterier på loppemarkedet og på juleavslutningen. Separater kakelotterier og utlodninger i forbindelse med konserter kan også arrangeres.
Det skal alltid være en representant fra komiteen tilstede på lotterier som komiteen har ansvaret for.
Økonomiansvarlig
ArrangementskomitéArrangementskomiteen består av 4 personer.
Medlemmene velges for 2 år.
Komiteen konstitueres etter årsmøtet.
Komiteens arbeidsoppgaver er å sørge for servering på korpsets arrangementer, men kan også inkludere ansvar for bestilling, klargjøring og rydding av lokaler.
Arrangementskomiteen og programkomiteen møtes under planleggingen av terminlisten for å fordele arbeidsoppgaver.
Tradisjonelle arrangementer er:
  • Den årlige foreldrefesten,
  • Juleavslutningen på Skui skole,
  • Konserter med servering
Programkomiteen
Rigg-gruppaRigg-gruppa består av 2-4 personer.
Gruppa får sine oppgaver fra materialforvalter ved behov.
Rigg-gruppas arbeidsoppgaver består primært i å frakte og sette fram/rydde slagverkutstyr (pauker, trommesett, medlodisk osv), stoler med mer i forbindelse med arrangementer som turer og konserter, og øvelser/seminarer som skjer utenfor Skui skole.

Materialforvalter
TurkomitéTurkomiteen består av 2-4 personer.
Medlemmene velges for 2 år.
Komiteen konstitueres etter årsmøtet. Det må avtales om ansvaret for planlagte turer ligger hos avtroppende eller nye medlemmer.
Turkomiteens ansvar er å planlegge, bestille og gjennomføre korpsets turer som inkluderer overnattinger.- Vinterseminar- Sommertur
Turkomiteen og programkomiteen møtes under planleggingen av terminlisten for å fordele arbeidsoppgaver.
Det skal alltid være med en representant fra komiteen på turer som komiteen arrangerer.
Programkomiteen
TurkomitéTurkomiteen består av 2-4 personer.
Medlemmene velges for 2 år.
Komiteen konstitueres etter årsmøtet. Det må avtales om ansvaret for planlagte turer ligger hos avtroppende eller nye medlemmer.
Turkomiteens ansvar er å planlegge, bestille og gjennomføre korpsets turer som inkluderer overnattinger.- Vinterseminar- Sommertur
Turkomiteen og programkomiteen møtes under planleggingen av terminlisten for å fordele arbeidsoppgaver.
Det skal alltid være med en representant fra komiteen på turer som komiteen arrangerer.
Programkomiteen
ReportoarkomitéKomiteen består av dirigenten for hovedkorpset og de to tillitsvalgte i hovedkorpset. Komiteens arbeidsoppgaver består av å utforme korpsets repertoar.
Komiteen vil få budsjett for innkjøp av noter.
Materialforvalter
LoppekomitéLoppekomiteen består av 5-6 personer. Medlemmene velges for 2 år.
Komiteen konstitueres etter årsmøtet. Det er vanlig at avtroppende loppekomite har ansvaret for vårens loppemarked.
Loppekomiteens arbeidsoppgaver er:
- Bestemme dato for loppemarkedet og bestille skolen,
- Lede planleggingen og gjennomføringen
- Evaluere gjennomføringen
Økonomiansvarlig
RekrutteringskomitéRekrutteringskomiteen består av 3-4 personer.
Medlemmene velges for 2 år.
Komiteen konstitueres etter årsmøtet.
Rekrutteringskomiteen er ansvarlig for å utforme og gjennomføre den årlige rekrutteringskampanjen i samarbeid med dirigentene. Aspirantleder tar over ansvaret for informasjon til foreldre så snart et barn er innmeldt.
Aspirantleder
Søk
Driftes av Styreportalen AS